Mina tankar, handlingar och personlighet i ord.

söndag 20 februari 2011

Weight

Min vikt är något jag aldrig har förstått mig på.
Innan jag blev gravid gick jag varken upp eller ned, den stod helt stilla.
Självklart gick jag upp under graviditeten, ganska mycket. Helt otroliga 21 kg!
En viktuppgång under graviditeten är helt normalt så det beklagar jag mig absolut inte för.
Två veckor efter förlossning hade jag fått bort 22 kg, helt otroligt utan att göra något speciellt, jag var ute och promenerade med Theo flera gånger om dagen, vilket jag gjorde innan också med Theo i magen. Efter klagomål från min BVC skötare så åt jag mig upp 5 kg, så där stod jag på 59 kg och var nöjd med mig själv.
NU TRE ÅR SENARE, får jag något fel snart, jag får aldrig ordning på min vikt. Jag har faktiskt stått still på 62 kg till september 2010. Sen dess har jag minsann bara ökat.
När man tänker på vad man ändrat på för vanor så har det inte förändras så mycket, både jag & Theo äter nyttig mat, vi är ute ofta, jag tränar fortfarande, och städar mer än aldrig förr. Enda skillnaden är att jag i dagsläget inte röker. Men vafan, kan verkligen endast rökning få en stiga 1 kg i veckan? Jag äter varken godis eller chips mer än på helgerna ( som vanligt ). Jag blir tokig på denna vikt. Min våg som jag var så glad över att jag köpte vill jag mer och mer bara slänga !
Så nu har jag bestämt mig för att ändra mina vanor lite till, skapa nya rutiner och se om det är något som fungerar, ALLT FÖR ATT NÅ MIN NORMALVIKT !

Jag tänkte faktiskt blogga lite om mina tappra försök att gå ner i vikt, få bort min "BABYMAGE" eller vad jag nu ska kalla den eftersom den kommit nu och inte efter graviditeten!

Matrutiner: Frukost : En tallrik med fil&flingor plus hårdbrödbit med ost.
Kvällsmålen ska jag hoppa över. Dessa fikabröd man alltid äter ska också trappas ner från 5 dagar i veckan till 2 dagar i veckan.
Resten av måltiderna blir oförändrat. alltså lunch och middag.

Träning: 30 situps varje morgon & kväll.
Onsdagar : joggingtur runt lillfjärden under lunchrasten.
Tisdag & Torsdag : Fotbollsträning, ska köra steget hårdare för att pressa min kropp mot bättre rörlighet och kondition, plus att få svetten flöda !

Dygnsrutiner : Under mån-fre går jag i skolan, alltså kliver vi upp halv 7 varje morgon. Nu ska klockan även ställas på lördagar & söndagar kl halv 8. Så jag är uppe och rör på mig mer.

Så får vi se vad vågen visar på söndag, om jag har ökat, stått still eller gått ner.

Idag står vågen på Fruktansvärda 70 kg, vilket jag faktiskt inte trodde, eftersom jag inte har ändrat klädstorlek. Alltså har jag gått upp ca 11 kg. Mitt nya mål är att åtminstonde 7 kg ska bort. Denna gång tänker jag ej stressa mig själv för att gå ner, jag mår ju inte dåligt, jag känner mig inte tung. Så dessa 70 kg är inget som plågar mig förutom när jag står på vågen. Det enda jag vet, när 7 kg är borta kommer jag må 10 gånger bättre än nu! Så jag säger hejdå till mitt 70 och väntar på att säga Hej 63 !

Inga kommentarer: