Mina tankar, handlingar och personlighet i ord.

tisdag 22 februari 2011

Fotboll, bara fotboll

10 år sedan stod jag i målburen senast och då i Delsbo IF.
Sedan dess har jag dock utfört några få matcher som reserv, men i dagsläget är jag åter igen i målburen.
De senaste träningarna har jag endast satsat på målvaktsträning, faktiskt otroligt roligt, mycket roligare än vad man tror !
Redan nu efter 3-4 träningar trivs jag mycket bättre än vad jag i dagsläget gör ute på plan.
Dock har jag förlorat mycket teknik och rörlighet, men allt finns någonstans i mig, via träningen kommer mer och mer fram. Visst finns det många saker jag inte lärt mig tidigare, men det är dags för mig att lära mig det nu.
Under dessa träningar har jag sett fotboll i ett helt annat perspektiv, ute på planen söker min syn bollen, vart jag kan förflytta mig för att få boll, och vilka motståndare som är mina markeringar.
Nu ser jag allt på ett helt annat sätt, jag ser vilka som passar på vilken position, jag ser alla ytor och vem som är passningsbar. Något jag aldrig har tänkt på att en målvakt gör, jag känner mig redan mycket mer hjälpsam för jag som ser så mycket kan prata mycket mer med mitt lag.
Sen känner jag att jag har det största ansvaret på mig, jag får mycket mer press på mig själv när jag ska skydda mitt mål från bollar, vilket gör att jag presterar mycket mer, både för min skull och för mitt lag.
Min vilja att lyckas är starkare någonsin.
Jag vet att jag har långt kvar tills jag kan kallas för målvakt, det är en tid jag ser fram emot men tiden utser om jag verkligen har "talangen" att vara målvakt eller inte.
Just nu ser jag mycket ljust på det hela när vi faktiskt har fått en ny tränare som har målvaktkunskaper. Verkligen en trygghet kan jag säga, att ha någon som kan lära från grunden och ge tips och råd, dock berätta vad mina brister !

Dagens träning fick mig att längta till sommarn, vi var fler än normalt och vi utförde en kanon träning. Känslan att spela boll fanns i varje individ och sammanhållningen börjar stiga mot toppen, och mer kommer den att stiga efter den 19 mars då vi har "The dreamteam´s day". En dag för hela laget med olika aktiviteter, bowling och mat ! ALKOHOLFRITT. Just för att vi ska skapa bättre kontakt mellan spelarna.
Det känns faktiskt som att denna säsong kommer bli otrolig. Vi kommer utföra enormt mycket både på planen och utanför.

Ja, vad ska man säga?
Ström min Dröm !



Inga kommentarer: