Mina tankar, handlingar och personlighet i ord.

fredag 26 februari 2010

honest


Stämmer det verkligen att ärlighet varar längst ?
Hur mycket av sanning ska man verkligen berätta ? - allt ?

Ikväll var jag den som visade vad en riktig vän är, berättade sanning om en händelse som för er är helt oviktigt.
Efter att i timmar svarat på frågor, ställer hon personen det handlar om mot väggen, och får sitt svar, exakt det jag berättat.
Nu i efterhand kom beskedet: Vi kan tyvärr inte vara vänner längre, jag lutar mig mer åt andra sidan för att kunna lösa problemet och kan då inte vara vän med dig.

Så vad säger man, varar verkligen ärlighet längst ?
Jag hade ju kunnat haft denne vän kvar om jag inte berättat något. Trots att denne då gått runt och trott att livet var perfekt och att dennes förhållande inte hade några problem alls.

Men jag har vel min stolthet och värdighet kvar, får se det som positivt i det hela.

2 kommentarer:

Cilla sa...

Du gjorde det som alla vänner skulle ha gjort, berättat sanningen för din vän. Men om sedan den personen gör det val den gör och det ibland kan sluta med att vänskapen bryts, då kan man ju fundera om personen i fråga verkligen är en "äkta" vän eller inte. Hon/han borde vara glad och tacksam över att du berättade sanningen. Det skulle jag ha varit iallafall och det är min åsikt. Men vi alla är ju olika här i världen. Saknar dig. Puss

Anonym sa...

kan bli så när man är bekräftelse torsk. din version av denna "händelse" kan jag bara säga är osanning. man behöver inte flörta eller liknande för att få uppmärksamhet,bekräftelse. speciellt om de gäller en vän som har en partner.