Mina tankar, handlingar och personlighet i ord.

söndag 28 februari 2010

Alkohol


Hur kommer det sig att alkoholen får en att ha så mycket roligare ?


Är det vi själva som lurar hjärnan att vi har riktigt roligt även fasst vi igentligen kanske inte har det ?
Det finns människor som får en starkare självkänsla när dom dricker alkohol, lurar dom sig själva eller är det faktiskt så att alkoholen framhäver det.

Jag har nära och bekanta som förändras väldigt mycket så fort de dricker alkohol, vissa går från blyg till helt öppen, några går från den mjuka personligheten till den hårdare sidan.
Det är lite skrämmande att tänka på vad alkoholen igentligen kan få en att göra, eller rättare sagt, hur långt vi kan gå så fort vi fått i oss några öl eller cider.

Människor verkar använda alkohol som en bortförklaring när de gör saker de ångrar, eller att de blir en helt annan människa och beter sig annorlunda.
Jag tror innerst inne att det är vi som påverkar hur vi beter oss, och vi lurar oss själva när vi vet att vi dricker något som innehåller alkohol.
Visst, alkoholen förvirrar kroppen så vi blir lite yrslig och vimsig.
Men jag tror inte att den kan påverka så mycket som att en människa blir en helt annan jämfört med när denne är nykter.
Jag tror heller inte att alkoholen kan påverka valen vi gör påverkad, så ni som är t ex otrogna på fyllan, sluta skyll på alkoholen !
Så länge man dricker med måtta, och inte häller i sig alkoholen tror jag man befinner sig på ett stabilt läge och har sitt rätta jag med sig.
Men, det är ju förjävla roligt när alkohol är med i bilden (: Det är något jag aldrig kommer förneka !

Inga kommentarer: