Mina tankar, handlingar och personlighet i ord.

torsdag 25 februari 2010

Feelings

känslor känslor.
bra, dåliga.
Allt känns lite mitt emellan just nu. det är inte bra men inte dåligt heller.
Vad gör man när man ligger mellan bra och dåligt ?
Varje dag känner jag mig förföljd, någon som alltid ska kolla upp exakt vilka steg jag tar och vilka ord jag använder, vad min hjärna och hjärta säger.
Någon som inte kan släppa det som varit, utan hela tiden måste uppdateras.
En människa som inte kan acceptera en annan människas val.
Jag blir mer och mer påmind om hur mitt gamla liv har sett ut, vilka vänner jag hade, vad jag gjorde, och hur jag såg ut.
Det känns som om jag vill tillbaka, bara släppa allt och åter igen bli Sara Jonsson.
Mardrömmarnas betydelse kan vara att jag inners inte är redo, redo att släppa det liv som varit och gå vidare.
Att nästan varje natt vakna med gråten i halsen och tårögda ögon får en att inse att livet är så mycket mer än det man hunnit upplevt.

Även att en avskyvärd människa åter igen kommit in i mitt liv, mot min önskan.
men vad gör man ? - hoppas på det bästa, för en annans skull.
Känns som att man bara sitter och väntar på att få några slag i ansiktet, eller knuffar över möbler och trösklar.
Förhoppningsvis så slutar det inte på det viset den här gången.

Nu får det vara nog med det negativa.

Det finns stunder då man mår bättre än någonsin, då man vet att man kan vara sig själv utan att den andre bryr sig. Känslan som går genom kroppen får en att bli varm och fyllas av glädje.
Hur man ska förklara den känslan går inte eftersom jag aldrig upplevt den förut.
Det är en känsla som jag själv måste undersöka för att ta reda på vad det är och vad den innebär.

Även att det finns vänner som är väldigt speciella, vars band inte går att beskriva.
Närhet som aldrig kommer att dö ut, relation som byggs ut för varje dag som går.
Hur långt det än är mellan oss, så har vi samma sorts kontakt som när vi umgicks varje dag och bodde bara några 100 meter ifrån varandra.

Mor&Son, bandet mellan är det starkaste som världen åstadkommit.
Något man är stolt över, som man vill uppfostra till världens bästa.
Det svåraste jobb man någonsin kommer att skaffa, men dessutom det bästa och roligaste.
kärleken mellan en förälder och ens barn är helt obeskrivligt, det är något man måste uppleva !


Äääh, nu ska jag sluta skriva och kolla OS istället. Let´s go swegirls!

Inga kommentarer: